KPSS de iki şık arasında kalmaya KESİN ÇÖZÜM

Kpss de iki şık arasında kalmak, KPSS 2020, KPSS Lisans sınavda iki şık arasında kalınca hangisini işaretlemek gerekir? Uzmandan Önemli tüyolar…

KPSS de iki şık arasında kalmaya KESİN ÇÖZÜM

KPSS sınavında ve ÖSYM KPSS ve diğer sınavlarında ve deneme sınavlarında hep arada kaldığınızı duyar gibiyim.

İki sık arasında kaldığınızda hemen hemen herkesin söylediği tek şey aklına ilk geleni işaretle…

İyi söylüyon güzel söylüyon hocam da…

Özellikle gerçek sınavda soruyu okuyup KPSS başvuru bitiriyorsunuz ama hangi sıkkın aklınıza önce geldiğini hatırlamıyorsunuz.
Kpss
Bunun en temel sebebi sınav esnasında ki heyecan ve uzun paragraf sorularının olması

Evet uzmanların ve bilimsel araştırmalar, akla ilk gelenin doğru olduğunu söylese de yukarıda anlattığım sebeplerden dolayı pratikte pek işe yaramamaktadir.

Peki ne yapmalıyız

İki temel teknik var.

Bunlardan biri;

Kendimde 100 lerce soru yazdığım için iyi bilirim önce çeldiricinin en kuvetlisini ilk şıklara koyarım. Öğrenciye biraz yakın gelsin hemen tuzağa duşsün. Az bilen zaten hemen düşer.

Hatta kendinden o kadar emindir ki E şıkkıni bile okumaz.
Kpss
Sonra ya ben bu şıkkı neden okumadım diyerek kafasını sıraya vurur.

Biraz daha bilgili öğrenci ise hemen dusmez. Doğru cevabı aşağılarda arar ve ikisini karsilastirir.

Karsilastirir karsilastirmasina ama yinede şunu düşünür ya benim aklıma A şıkkı gelmişti der.

Neden

Çünkü ilk o şıkkı okumuştur.😊

Bunu anlattım ama alt şıklar kesin doğrudur demek değildir bu, sakın yanlış anlaşılmasın.

Sadece alt şıklarin biraz daha baskın olduğunu belirttim

Asil ikinci taktik şu:

Örnek Soru:

İstanbulun fethi kaç yılında olmuştur?

A)1200
B)1300
C)1250
D)1450
E)1453

Hocam keşke 2020 KPSS sınavında da böyle gelse diyorsun değil mi😊 İnşallah deyip konumuza dönelim



Şimdi tarihin ilk konusunu çalışıp tarihi bitirdikten sonra ilk konusunu unutan tayfa burada mi?

İşte onlar iyi bilir…

Böyle bir soru geldiğinde La hacı bu B kesin değil ama D ve E gibi

Ama emin değilim

Deyip şunu düşünürler. Diğer siklara şaşırtma koymuş bu hoca sonu 50 ile bitecek ee zaten 1400 lu bı şeydi

Deyip Pat diye D yi isaretlerler.

Ya sonra…

Cevap anahtarıni görünce bu soru yanlış

La ben bunu nasıl kaçırır
Kpss
Çok yaklaştım 3 yılla kaybettim derler😊

Anlatmak istediğim bakın zaten soruyu yazarken ben sizin buna duseceginizi biliyordum.

Yani sizin kendinize karşı çok mantıklı ama bilimsel olarak saçma bir şıkkı kafanıza takacaginizi..

İki sık arasında kalıp kendinizden yüzde yüz emin olup 1450 diyeceğinizi..

Bunu ben düşünüyorsam ÖSYM de ki KPSS sorularını hazırlayan büyük hocaları düşünmez mi hiç

Sonuç:

İki şık arasında Kalınca ne yapılmalı sorusu aklınıza geldiğinde önce düşünün sonra kendinizce mantıklı geleni işaretleyin.



O soruya bir işaret koyup geçin. Sınavin bitmesine yakın tekrar dönün tüm şıklarda diğerini isaretleyip sınavdan çıkın.

Eminim o şekilde bıraktığınız dan daha iyi sonuçlar elde edeceksiniz.

Burada ki önemli nokta geri döndüğünüzde kendi egonuzu yenip diğer şıkkı isaretleyebilmektedir.

Zaten hep şunu demezmiyiz iki şık arasında kaldığımda hep yanlış yapıyorum sebebi bu işte

Önemli Not: Konuyu çok iyi bilirseniz zaten iki şık arasında kalmazsaniz.

KPSS ye girecek tüm adaylara basirilar dilerim.

Mustafa Kaplan( Okulöncesi ÖABT Soru Yazarı)

KPSS İLE İLGİLİ HERŞEYDEN ANINDA HABERDAR OLMAK İÇİN TIKLAYINIZ

YORUMLAR
  1. Kader dedi ki:

    Kesinlikle mantıklı deneyecem ilk denmede